Торговий представник презентує товари та послуги підприємства і є своєрідним обличчям продукту, що реалізує його. Залежно від ведення внутрішньої політики компанії, фахівець може виконувати різну роботу. Однак існують певні загальноприйняті обов’язки, які діють на будь-якому підприємстві:
- консультування покупців стосовно продуктів та послуг;
- взаємодія з клієнтською базою;
- презентація товарів, послуг, пошук нових точок збуту;
- надання документальної звітності щодо виконаних робіт.
Перелік завдань торгового представника найчастіше залежить від внутрішньої політики керівництва. Окрім вищезазначених пунктів, до основних обов’язків працівника можуть входити взаємодія з дебіторською заборгованістю та відділом продажів, збір і аналіз даних про стан ринку і конкурентів.
Вимоги до торгових представників
Торговий представник має для компанії особливе значення. До нього, як і до будь-якого іншого співробітника, висувають певні вимоги:
- Наявність вищої освіти.
- Вміння комунікувати з зовнішньою аудиторією.
- Навички користування ПК.
Залежно від специфіки діяльності фірми, до переліку основних вимог можуть входити обов’язкова наявність власного автомобіля і досвід роботи в сфері продажів не менше 1–2 років.
Торговий представник: значення для компанії
З огляду на відповідальність, покладену на фахівця, він повинен виконувати декілька певних функцій:
1. Представницька.
Вважається основною у роботі спеціаліста. Він веде спілкування від імені компанії і виступає її офіційним представником. Залежно від того, наскільки добре виконуються посадові обов’язки, формується ставлення споживачів до компанії в цілому.
2. Комунікативна.
Торговий представник розповсюджує інформацію про товар, послуги установи. Чим швидше і якісніше він донесе факти, тим більшими і активнішими стануть продажі.
3. Контролююча.
Агент збирає і передає інформацію про зміну керівництва на роздрібній торговельній точці, стежить за появою нових об’єктів і змінами в здібностях покупців.
На кожному підприємстві посадові обов’язки торгового представника обов’язково прописують у нормативному документі – «Посадовій інструкції торгового представника». Вимоги складаються фахівцем, що орієнтується у діловодстві, на підставі особливостей роботи компанії.
Алгоритм вибору компанії-роботодавця
Пошук краще здійснювати на великих майданчиках з розміщення вакансій. Саме тут великі компанії викладають «гарячі» пропозиції з непоганою заробітною платнею і хорошим соціальним пакетом.
У процесі дослідження трудового ринку та прийняття рішення кандидат, як правило, проходить значну кількість співбесід. На цьому етапі обирає не тільки компанія-інтерв’юер, але і здобувач на омріяну посаду. Саме останньому не завадить скласти порівняльну таблицю організацій, у подальшому аналізуючи її. Перелік пріоритетів може бути різним: робота в офісі або з дому, вільний графік, часткова зайнятість, рівень заробітної плати, бонуси та інші моменти, вагомі для здобувача. Врешті-решт, вдасться виділити місце з найвигіднішими робочими умовами.