Доступне розмитнення в нашій країні ніяк не набере чинності.
Відповідні законопроєкти щодо дступного розмитнення зареєстрували ще в червні, але їх й досі не розглянули. Ці законопроекти передбачають упорядкування структури акцизного податку та внесення відповідних змін до Податкового та Митного кодексів. Згідно з ними, пропонується звільнити від сплати акцизного податку нові та вживані транспортні засоби від 1 січня 2021 року.
Тож, чи варто взагалі очікувати на збільшення кількості автомобілів із єврономерами та до чого саме це може призвести. Це вирішив пояснити політолог Олександр Радчук в матеріалі для “Слово і діло”, передає “Це моя Україна“.
На думку експертів, загалом норма про техогляд може мати досить неоднозначні наслідки. Безумовно, не слід виключати людський корупційний фактор. Тож ввезення авто та інших транспортних засобів у пільговому режимі може перетворитися на чергову сагу про зловживання на митниці. Загалом же законодавчі норми про штрафи за нерозмитнені авто після закінчення дії пільгового періоду нікуди не зникнуть, якщо, звісно, самі законодавці їх не переглянуть.
Проте вирішення питань із “євробляхами” може дуже суттєво вплинути на якість життя кожного українця. І йдеться не лише про здешевлення вживаних авто – в Україні може суттєво збільшитися їхня кількість.
З одного боку, матимемо розвиток супутніх галузей економіки, які прогнозовано підвищать зайнятість населення. Це і запуск нових СТО, сервісних центрів, шиномонтажів. З іншого боку, отримаємо погіршення екологічної ситуації, адже буде дозволено пільгове ввезення авто із низькими екологічними стандартами.
Ще два негативних наслідки: збільшення навантаження на інфраструктуру та погіршення ситуації із аварійністю на дорогах. На жаль, ні українські дороги, ні громадяни не готові до різкого збільшення кількості транспортних засобів. Збільшення кількості заторів та ДТП не уникнути.
Нагадаємо, раніше в Україні пропонували змінити правила розмитнення автомобілів.