Що включає в себе таке «модне» і популярне поняття, як Digital-marketing або «цифровий маркетинг»? Відповідно до загальноприйнятого визначенням – це один з напрямків ринкового просування, основними інструментами якого є цифрові технології.
Просувати можна все, що завгодно, починаючи від продуктів харчування і закінчуючи програмним софтом. Багато хто плутає це поняття з давно знайомим інтернет-маркетингом, проте відмінності є і вони досить суттєві.
Інтернет маркетинг задіює тільки можливості всесвітньої мережі, а «цифровий маркетинг» використовує крім WWW і окремі offline-інструменти. Це можуть бути сучасні «розумні» гаджети, термінали цифрового типу по оплаті послуг і так далі.
Де затребувані послуги «цифрового просування» товарів і послуг? Сфера застосування подібних технологій досить велика, при цьому одну з найважливіших ролей вони грають в сегментах «business-to-business» (бізнес-бізнесу) і «business-to-customer» (бізнес-кінцевого споживача).
Що виступає в ролі інструментів
Інструментами технології «цифрового маркетингу» можуть бути будь-які методики, засоби, заходи і способи, які дозволяють донести ваш «меседж» максимальній кількості потенційних покупців.
Ви повинні привернути увагу кожного партнера або клієнта до продукції або послуг вашої компанії, підвищити лояльність і поліпшити впізнаваність торгової марки, що в підсумку повинно стимулювати зростання продажів.
Цифровий маркетинг ніколи не використовує якийсь один конкретний інструмент: як показує практика, найбільш ефективне просування товарів і послуг гарантує комплекс заходів і методик, які зачіпають свої сегменти ринку.
Це гарантує максимально широке охоплення потенційної цільової аудиторії, що в підсумку дозволяє отримати максимум віддачі у вигляді високих показників рентабельності, зростання дивідендів, зниження собівартості і так далі.
Які конкретні інструменти будуть ефективними в кожному конкретному випадку? Подібні набори унікальні за своїм складом і залежать, перш за все, від поставлених замовником цілей і завдань. Необхідно враховувати особливості маркетингової кампанії, етапи, на яких вона вже знаходиться, ключові особливості потенційної ЦА, а також характеристики та параметри просуваються товарів або послуг.
Основні види інструментів
Що використовують професіонали при просуванні продукту? Варто відразу ж зазначити, що список інструментів досить великий, що дозволяє знайти «підхід» до споживача будь-якого віку, соціального статусу і життєвої позиції.
Перерахуємо найпоширеніші варіанти просування в сфері:
● Контекстна реклама.
Це текстова реклама в пошукових системах Google і Yandex, а також банерна реклама на відповідних тематичних ресурсах. Якщо людина шукає будінструмент, наприклад, посилання зазвичай розташовують на великих майданчиках оголошень, на сайтах будівельних гіпермаркетів і так далі.
● SEO-просування.
Основним завданням SEO є досягнення сайтом топових позицій (топ-10, топ-5 або навіть топ-3) в списку видачі результатів пошуковими системами Google, Yandex і так далі.
Реклама в соціальних мережах.
Один з основних «двигунів» для просування ваших товарів і послуг. Переваги – величезна цільова аудиторія, простота донесення будь-якого типу інформації, мінімальні вкладення.
● Реклама у вигляді банерів.
Розміщується на різноманітних тематичних сайтах. Повинна привертати до себе увагу кожного відвідувача ресурсу: для цього використовуються яскраві кольорі, унікальні цінові пропозиції, акції, бонуси і так далі.
● Спливаючі вікна.
Один з варіантів internet-маркетингу, при якому клієнту, хто переглядає тематичний сайт, постійно «підсовують» відповідну рекламу у вигляді спливаючих вікон.
● Реклама по ТБ.
Один з найбільш надійних і дієвих варіантів для просування, який охоплює величезну аудиторію. Телевізійна реклама є однією з найбільш дорогих, але при цьому вона максимально ефективна: так уже склалося на ментальному рівні історично, що вітчизняний споживач більше «довіряє» телевізору, ніж доприкладу модній рекламі в інтернеті.
● Реклама по радіо.
Другий за ефективністю і вартістю варіант просування після телевізійної реклами. Відмінно впливає на молоду аудиторію і потенційних покупців старшої вікової групи.
● «Нативний» маркетинг.
Просування товарів і послуг, який не «підштовхує» вас прямо до необхідності купити що-небудь. Ви просто читаєте на солідних і тих що заслуговують довіри ресурсах статті від відомих і шанованих авторів і експертів, після чого робите «правильні» висновки.
● SMS-розсилка.
Старий і ефективний спосіб просування продукту, який полягає в отриманні рекламних повідомлень абонентами популярних мобільних операторів. Розсилка реклами може також здійснюватися і в популярних месенджерах – Viber, WhatsUp, FB Messenger, Skype і інших.
● QR-коди в офлайні.
Подібна методика часто застосовується з метою мотивувати потенційного покупця завантажити і встановити програми, наприклад, з ПлейМаркета, або почати використовувати певні сторонні цифрові продукти.
● «Вірусний» маркетинг.
«Вірусні» рекламні пропозиції – це, як правило, мультимедійний контент, який має досить провокаційне наповнення. Потенційні клієнти самі поширюють ці ролики далі, ділячись контентом з друзями, з передплатниками в соціальних мережах і так далі.
Варто розуміти, що інструментарій цифрового маркетингу на цьому не закінчується: залежно від поставленого завдання маркетологи можуть задіяти й інші варіанти просування. Це може бути реклама, яка «спливає» при установці додатків, наприклад, розсилка на електронну пошту або навіть нав’язлива мелодія, яка грає в телефоні і утримує потенційного клієнта на лінії до зв’язку з менеджерами.