В Одесі в одному із закладів харчування відвідувачку відмовилися обслуговувати української мовою. Власний закладу вступив зі жінкою у мовний конфлікт.
Про це повідомляє ТСН.
Обурена відувачка зняла інцидент на відео та виклала його у соцмережі.
На ньому власник кафе Cafe de Fleur особисто вийшов у зал до жінки та заявив, що вижене її із закладу. Свою відмову обслуговувати клієнтку українською пояснив тим, що погано нею володіє.
За його словами, це його приватна власність, а отже, обслуговувати українською тут нікого не будуть.
“Я можу і відмовити в обслуговуванні. Я господар кафе”, – відповів власник на прохання спілкуватися українською мовою.
Власник закладу розповів про те, що у школі його вчили російською. До слова, на кадрах видно, що меню у закладі теж російською.
Після цього жінці сказали піти із закладу, бо він нібито закривається. На що обурена жінка викликала поліцію та написала заяву.
Відео з місця подій:
Після цього інциденту на власника одеського закладу «Cafe de Fleur», в якому вигнали клієнтку за прохання обслуговувати державною мовою, складено адміністративний протокол.
Про це повідомила представниця Уповноваженого із захисту державної мови Ярослава Вітко-Присяжнюк.
Коментуючи ситуацію, вона зазначила, що “виганяти клієнтку із закладу за прохання обслуговувати державною, – це більше, ніж порушення мовного закону. Гадаю, власник кафе сповна відчув на собі реакцію суспільства”, – зазначила вона.
“Окремо звертаю увагу місцевої влади на цей випадок та прошу вжити невідкладних заходів реагування. Одеса – цивілізоване європейське місто, і всім нам робити його кращим. Зі свого боку ми ініціювали затвердження обласної мовної програми, збільшуємо мережу мовних курсів, співпрацюємо з правоохоронними органами, допомагаємо студентським мовним омбудсменам, надаємо практичну допомогу громадам півдня України. Поважаймо закон, будьмо гідними та відповідальними!”, – уточнила Ярослава Вітко-Присяжнюк.