В часи радянського союзу, мрією більшості людей було стати керівником, адже вони собі це уявляли не інакше, як рай на землі. Насправді не все так легко, просто та заманливо. Керівна посада будь-якого рівня – це відповідальність, необхідність приймати рішення та організація роботи колективу. І це лише невелика частина діяльності, насправді все значно глибше.
Переваги роботи керівником
При тому, що вакансії керівників можуть включати різні посадові обов’язки, зарплату та умови, можна впевнено сказати, що є спільні переваги. Серед них:
- повага. Підлеглі проявляють шану, особливо, якщо керівник дійсно достойний та отримав свою посаду та статус заслужено. Хороший голова колективу буде прикладом для наслідування;
- висока зарплата. Це одна з головних переваг та мотивацій. Рівень оплати праці звісно вищий, але і відповідальність значно більша, як за свій колектив та і за результати діяльності компанії. Лише одне невірне рішення може коштувати дуже дорого, в буквальному сенсі слова;
- професійний розвиток. Підвищення – це кар’єрне зростання, що дає стимул до подальшого вдосконалення. У керівника значно більші можливості для всебічного розвитку, ніж у рядового працівника;
- влада. Керівник видає розпорядження, контролює, вимагає виконання певних робіт. Це, не будемо приховувати, приємно, особливо якщо підлеглі справляються з усіма поставленими задачами;
- корисні зв’язки та знайомства. Керівник – це статус, який дає можливість налагоджувати ділові контакти з різними людьми. Надалі, це може допомогти в вирішенні низки питань;
- наявність помічників. На них можна перекласти ряд завдань, наприклад забронювати рейс в літаку чи домовитись про конференц-зал або зустріч з діловими партнерами, тощо.
Крім того, керівнику не потрібно звітувати перед підлеглими. Якщо за певних обставин він не може знаходитись на робочому місці, то йому ніхто не випише догану та не пред’явить претензії.
Недоліки роботи керівника
Можна впевнено сказати, що кількість мінусів ніяк не менша, причому для багатьох людей вони критичні. Перш за все – у керівника дуже мало вільного часу, зазвичай робочий день та тиждень не нормовані. В результаті, навіть маючи досить велику зарплатню, просто не може її витрачати.
Більше обов’язків та відповідальності. Керівник звісно повинен виконувати величезну кількість завдань, плюс до того, ще і контролювати підлеглих. Переговори, телефонні дзвінки, вирішення організаційних питань та чимало іншого – все це на плечах директора. Що стосується відповідальності, то інколи доводиться ризикувати буквально всім, для досягнення результату. І далеко не завжди це вдається. Якщо задумку не вийде реалізувати, керівник ризикує своєю посадою.