Вантажні перевезення у Європі чекаю низка змін. Деякі зміни почнуть діяти незабаром, а деякі через декілька місяців.
Про це повідомляє Це моя Україна з посиланням на Yavp.pl
Відпочинок та робота далекобійників
Відтепер далекобійнику після відпрацьованих 6 днів робота, мають давати мінімум 45 годин відпочинку. Дозволений і скорочений відпочинок – щонайменше 24 години. Але під час наступного щотижневого відпочинку водієві повинні компенсувати ті години, які у нього забрали під час скороченого відпочинку.
Нововведення передбачають, що під час міжнародних перевезень можливими будуть два скорочені щотижневі відпочинки підряд. Але за умови, що їх буде не більше двох під час кожного чотиритижневого періоду. Компенсований час відпочинку розбивати не можна – його водієві повинні компенсувати до кінця третього тижня після скороченого відпочинку.
Скорочений тижневий відпочинок можна буде проводити в кабіні вантажівки. Натомість відпочинок тривалістю понад 45 годин компаніям-перевізникам доведеться організовувати лише за межами автомобіля. Оплачувати приміщення для відпочинку буде працедавець.
Читайте також У Польщі шукають 70 українців, які перетнули кордон і не доїхали до роботодавця
Крім того, транспортні компанії повинні будуть організувати роботу водіїв так, щоб ті мали змогу проводити вдома не менше одного щотижневого відпочинку на кожні чотири тижні роботи.
Сертифіковані майданчики для паркування
У ЄС також хочуть обладнати мережу сертифікованих майданчиків для паркування вантажівок. Пройти сертифікацію зможуть лише ті, де можна буде купити їжу, матимуть хороше освітлення та санвузли й будуть захищені від проникнення сторонніх осіб.
Нововведення щодо відпочинку та правила для майданчиків запрацюють через 20 днів після публікації проголосованого в четвер, 9 липня, Європарламентом регламенту.
Зміна правил оплати праці далекобійників
За новими правилами, далекобійників зараховуватимуть до відряджених працівників. Таким чином водіям, які здійснюватимуть перевезення у багатших країнах, треба буде платити більшу зарплатню.
Щоправда, передбачені й винятки. Не треба буде відряджати далекобійників, які їдуть транзитом або здійснюють двосторонні вантажні перевезення – тобто між країною, де зареєстрована їхня компанія, та іншою країною. Під час такої поїздки туди та назад буде дозволено здійснення до двох операцій вивантаження/завантаження, але лише по одній у кожній країні, яку проїжджає вантажівка. Цей виняток зробили, аби авто не їхало порожнім.
Ці нововведення почнуть діяти лише через 18 місяців.
“Розумні” тахографи у вантажівках
Нововведення зроблять обов’язковими “розумні” тахографи, які, зокрема, реєструватимуть перетини кордонів між країнами ЄС. “Розумними” ці пристрої вважаються тоді, коли на них стоять системи супутникової навігації.
Автомобілі, на яких “розумні” тахографи ще не встановлені, доведеться обладнати ними до кінця 2023 року. Додатковий рік виділили для переобладнання тих вантажівок, на яких стоять “розумні” тахографи старішого зразка.З липня 2026 року під дію нових правил потраплять і водії автомобілів, максимальна дозволена вага яких перевищує 2,5 тонни.
Нові правила також покликані покласти край практиці, коли компанії з бідніших країн організовують перевезення у багатших державах ЄС. Зокрема фірмам доведеться мати повноцінний офіс з персоналом і флотом автомобілів у країні, де вони надають послуги, а також платити у цій країні податки. Водії також повинні бути приписані до центру операцій у країні надання послуг.