МОН затвердило методичні рекомендації щодо оцінювання результатів навчання школярів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти.
Відповідний текст і наказ рекомендацій оприлюднили на сайті Міністерства освіти та науки.
Зокрема, однією з ключових змін в оцінюванні є сам підхід до вираження оцінки, йдеться у МОН.
«На заміну узагальненій бальній оцінці навчальних досягнень учнів з предмета/курсу запропоновано використовувати вербальну оцінку окремих результатів навчання учня/учениці з предмета вивчення, інтегрованого курсу, яка окрім оцінювального судження про досягнення може ще називати і рівень результату навчання», – сказано в повідомленні.
Відтак, відтепер для учнів 1-4 класів запроваджують поняття «вербальної оцінки» та «рівневої оцінки», які можна виражати усно й письмово.
Рівень навчання дитини рекомендують визначати з урахуванням динаміки досягнення і позначати такими буквами:
- «початковий» (П),
- «середній» (С),
- «достатній» (Д),
- «високий» (В).
До того ж, у МОН рекомендують виражати оцінювання 1-2 класів вербальною оцінкою, а 3-4 класів – або вербальною, або рівневою за вибором закладу.
У рекомендаціях наголошено, що оцінка є конфіденційною інформацією, яка доступна лише для учнів та їхніх батьків.
Підсумкове оцінювання учнів визначатимуть за результатами їх навчання за рік. Під час такого оцінювання рекомендовано зіставляти навчальні досягнення учнів з очікуваними результатами навчання, які визначили в освітніх програмах закладів з урахуванням Орієнтовної рамки оцінювання.
У повідомленні також йдеться, що основою для підсумкового оцінювання можуть бути результати виконання тематичних діагностувальних робіт, записи оцінювальних суджень про результати навчання, зафіксовані на носіях зворотного зв’язку з батьками, спостереження вчителя у процесі формувального оцінювання.
Раніше ми писали: У Харкові розгорівся мовний скандал: “ніякої української тут не буде”.