Торгівля – це завжди ризик. Ніхто не може гарантувати, що ви оберете потрібний товар, що він матиме попит, і отримані доходи хоча б компенсують витрати. А їх при відкритті звичайного магазину доведеться зробити чимало: оренда приміщення, закупівля товару, зарплата працівникам та багато іншого.
Але є й інша модель торгівлі – без значних вкладень на старті, називається вона дропшипінг https://itsellopt.com.ua/, тобто прямі поставки. У цьому випадку продавець не перепродає закуплений товар, а виступає як агент, зводячи виробника або оптового постачальника з кінцевим покупцем.
Звичайно, певні труднощі та витрати є і тут, тому не можна вважати, що робота з дропшиппінгу — це чарівна паличка. Адже вам треба буде зробити головне — знайти покупця, що за нинішньої конкуренції та економічної ситуації не так вже й просто.
У тому, як почати займатися дропшипінгом з нуля, розберемося нижче, а спочатку про основні особливості цієї торгової моделі.
Як працює модель дропшипінгу
Як працює дропшипінг? Перший крок – залучити покупця. Як ви це робитимете, не так важливо: дошки оголошень, реклама, свій інтернет-сайт. Нагадаємо, що ви продаєте не реальний товар, який зберігається на вашому складі, а тільки його картинку.
Зрозуміло, що мова не йде лише про одну фотографію, чим більше інформації про товар ви надасте, тим більше шансів на продаж. Бажано також отримати від постачальника хоча б один екземпляр товару, до прикладу мобильные аксессуары оптом тоді можна зробити його відеоогляд, а заразом переконатися в якості та реальності доставки.
Далі є два варіанти
Повна передоплата товару покупцем. У цьому випадку гроші надходять на ваші реквізити, причому, в ціні вже врахована комісія, яку ви залишаєте собі, решту переказуєте постачальнику. Але врахуйте, що далеко не всі покупці згодні на передоплату, особливо якщо ви тільки починаєте, і у вас немає добрих відгуків за попередніми продажами.
Ви передаєте контакти покупця постачальнику, який сам отримує оплату від покупця, а вам переказує комісію. При цьому постачальник як реальний власник товару може надати покупцеві більше варіантів оплати, у тому числі, за фактом отримання.
Другий варіант для дропшиппера ризикованіший, тому треба ретельніше вибирати постачальників, укладати з ними договори, оформляти акти надання агентських послуг. Та й розуміти, що недоотримана комісія за один продаж — невелика плата за ризик. Просто надалі з цим партнером ви не працюватимете.
В обох випадках товар до вас не надходить, його упаковкою та доставкою займається постачальник. Відповідно контакти покупця будуть йому відомі. Чи може постачальник цим скористатися та продавати далі безпосередньо? Виключати цього не можна, але серйозні партнери зацікавлені в тому, щоб мати велику мережу продавців-агентів, тому не псуватимуть репутацію. Крім того, часто використовують дропшипінг із трендовими товарами, на яких є гострий, але разовий попит, тому створити постійну аудиторію не так просто.
Плюси та мінуси дропшипінгу
Головною перевагою дропшипінгу є низький поріг входу, він також являється його головним недоліком. Можливість розпочати бізнес майже без вкладень приваблює безліч продавців-агентів, через що цю модель торгівлі можна назвати висококонкурентною.
Але тут є також інші плюси та мінуси, давайте їх розглянемо.
Плюси
- Просте та швидке тестування ніші. Це має особливе значення, коли безліч товарів відносяться до трендових чи сезонних.
- Легко адмініструвати, тому що не треба керувати складом та запасами товару, керувати персоналом, складати безліч звітності.
- Широка географія продажів, можливість працювати з будь-якого місця, де є інтернет.
Мінуси
- Покупець швидко втрачає інтерес до популярних товарів та постійно вимагає чогось нового.
- Невелика маржа. У одного й того ж постачальника може бути безліч дропшиперів, деякі з них знижують свою маржу, розраховуючи на великі обсяги. Такі цінові війни витримують не всі.
- Проблеми із постачальником. В очах покупця за якість товару та терміни доставки відповідає саме дропшиппер, адже замовлення зроблено через нього. Але треба бути готовим, що постачальник зірве постачання або взагалі не доставить товар.