У разі оголошення військового стану в Україні процедури закупівель, включаючи тендери, можуть змінюватись відповідно до вимог законодавства та умов військового стану. Контроль за використанням бюджетних коштів є не лише внутрішньодержавною, а й суспільною прерогативою, видання публікують новини України тримають у фокусі уваги цю частину роботи державного апарату.
Відповідно до законодавства України про публічні закупівлі, умови тендеру мають відповідати вимогам прозорості, рівності та конкуренції. Проте, відповідно до Закону України “Про особливості здійснення закупівель у галузі національної безпеки та оборони”, закупівлі, пов’язані зі зброєю, військовою технікою та іншими засобами забезпечення національної безпеки та оборони можуть здійснюватися у спеціальному порядку.
У разі військового стану можуть застосовуватися додаткові процедури закупівель, що дозволяють швидше та ефективніше забезпечити потреби військових частин. Наприклад, можуть використовуватися процедури договору без попереднього оголошення та переговорної процедури, що дозволяє залучати постачальників без попереднього оголошення тендеру.
Однак, незважаючи на воєнний стан, у всіх випадках процедури закупівлі повинні відповідати законодавству про публічні закупівлі та забезпечувати максимальний рівень конкуренції, що забезпечує ефективне використання державних коштів. Чи це так — подивимося після перевірок.
Під час воєнного стану в Україні можуть бути застосовані додаткові процедури закупівель, такі як переговорна процедура з одним постачальником або договір без попереднього оголошення, що дають змогу швидше та ефективніше забезпечити потреби військових частин.
У разі воєнного стану можуть застосовуватися додаткові умови та вимоги до постачальників, зокрема підтвердження надійності постачальника та його можливостей забезпечити вимоги національної безпеки та оборони.
Крім того, у разі військового стану можуть бути введені обмеження та контроль діяльності деяких підприємств та постачальників, які можуть бути пов’язані з національною безпекою та обороною. Наприклад, деякі підприємства можуть бути обмежені в експорті продукції, яка може бути використана військовою метою.
Закупівля товарів, робіт та послуг для оборони – один із ключових напрямів державної закупівельної діяльності в Україні. Ці закупівлі пов’язані із забезпеченням національної безпеки та оборони, тому вимоги до постачальників, умов та процедур закупівель можуть бути більш жорсткими та обмеженими порівняно з іншими видами закупівель. Усі закупівлі здійснюються з урахуванням найкращих міжнародних практик та вимог.
Під час військового стану в Україні, як і у звичайний час, державні закупівлі підлягають обов’язковій перевірці відповідно до законодавства про публічні закупівлі.
Проте в умовах воєнного стану, коли державні закупівлі для потреб оборони можуть бути більш жорсткими та обмеженими, перевірки можуть бути більш докладними та вимогливими. Зокрема, можуть бути проведені додаткові перевірки постачальників, їх фінансових та технічних можливостей, а також їх зв’язків з іншими країнами та організаціями.
Слідкуйте разом з нами за економічними новинами в Україні, будьте в курсі подій, що відбуваються. У наступній публікації ми поговоримо докладніше про деякі закупівлі.